Fixartjänst
Fixartjänst - för dig över 69 år
Fixartjänst är en tjänst som kan utföra vissa praktiska uppgifter i ditt hem. Syftet med tjänsten är att förebygga fallskador i hemmet samt att underlätta vardagen för äldre som bor kvar hemma. Fixartjänst kan hjälpa till med enstaka sysslor som inte kräver fackkunskap.
Tjänsten är till för dig som är över 69 år och är bosatt i Mörbylånga kommun.
Fixartjänsten är gratis. Du betalar för eventuellt förbrukningsmaterial och du ansvarar själv för inköp av dessa. Vem som helst kan skicka in en bokning, men det är viktigt att skriva personuppgifter för fem det gäller.
Fixartjänstens ärenden planeras ut tisdagar och torsdagar. Ärendena hanteras utifrån en kölista och genomförs så snart vi har möjlighet.
Skulle bokad tid behöva avbokas/ombokas hör du av dig till telefon 010-354 78 33. Du kan ringa oss på vår telefontid mellan kl. 8-9 mån-fre eller lämna ett meddelande i telefonsvararen.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- IP-nummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Ändamålet med behandlingen är att kunna administrera bokningar av beställda ärenden.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Dataskyddsombudet kan nås via e-post dataskyddsombud@morbylanga.se
Uppgifter kan komma att lämnas ut med stöd av offentlighetsprincipen.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden i Mörbylånga kommun
gdpr@morbylanga.se