Felanmälan
Den här tjänsten kräver inloggningI e-tjänsten Felanmälan kan du lämna information om trasig belysning, skadat elskåp, grönytor som behöver skötas om, vägar/gator/skyltar som behöver översyn, klotter/skadegörelse, fel vid sporthall, döda fåglar mm.
För att kunna ge er som gör felanmälan den bästa återkopplingen kommer vi under en period att ta bort möjligheten att skicka in anmälningar anonymt. Vi hoppas att ni har förståelse för detta och fortsätter att använda e-tjänsten.
Vid frågor går det bra att höra av dig till servicecenter, 010-35 470 00.
Gäller din felanmälan ett vattenärende? Se mer information HÄR.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
- IP-nummer
Ej inloggad användare: Inga personuppgifter registreras eller behandlas.
Inloggad användare: Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende. Ändamålet med behandlingen är att kunna skicka återkoppling i ärendet till person som valt att logga in.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
Lagringstid
- 1 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Dataskyddsombudet kan nås via e-post dataskyddsombud@morbylanga.se
Uppgifter kan komma att lämnas ut med stöd av offentlighetsprincipen.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Tekniska nämnden Mörbylånga kommun
gdpr@morbylanga.se